Z życia szkoły

Sty

JAK PRZYGODA TO TYLKO W WARSZAWIE

24 stycznia 2018 roku uczniowie  naszej szkoły  wraz z opiekunami  udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 38 osób: 34 uczniów z klas I-IV oraz czterech opiekunów. Wczesnym rankiem zebraliśmy się przed budynkiem dworca głównego PKP w Wejherowie, by wyruszyć w pięciogodzinną podróż pociągiem do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Sportu i Turystyki, gdzie przewodniczki oprowadziły nas po całej ekspozycji, przybliżając historię sportu od starożytności po czasy współczesne. Potem powędrowaliśmy do Centrum Pieniądza NBP. Tuż przed wejściem zostaliśmy dokładnie skontrolowani, a następnie razem z animatorami przeszliśmy do części dla zwiedzających. Pieniądz był centralnym punktem każdej części wystawy. Poznaliśmy jego historię od pierwszych form, jakie przyjmował w starożytności, poprzez jego formę pieniądza monetarnego, by na koniec dowiedzieć się więcej o tzw. pieniądzu wirtualnym. Następnie udaliśmy się do miejsca naszego zakwaterowania. Schronisko okazało się pięknym budynkiem, w którym miło spędziliśmy czas. Po krótkim odpoczynku czekała nas wizyta w teatrze Komedia – ostatnim punkcie naszej przygody tego dnia. Sztuka pt. „Skazani na miłość” to galeria nieźle „zakręconych” postaci, a gwałtowne zwroty akcji oraz prawdziwie dowcipne i żywe dialogi zagwarantowały znakomitą zabawę. Jakby nie dość było wrażeń, na scenie zobaczyliśmy gwiazdorską obsadę: Marię Pakulnis, Magdalenę Wójcik, Olgę Kalicką, Jana Jankowskiego, Mateusza Banasiuka i Wojciecha Wachudę. Zmęczeni, ale wciąż uśmiechnięci, ruszyliśmy do naszego schroniska.

Drugi dzień pobytu w Warszawie również był udany. Po przespanej nocy i zjedzonym śniadaniu o godzinie 8.00 opuściliśmy ośrodek i wyszliśmy w dalszą drogę. Udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik – niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniałe miejsce, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki na interaktywnych wystawach dzięki samodzielnie przeprowadzanym doświadczeniom. Mieliśmy okazję na własne oczy zobaczyć mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów naszej skomplikowanej rzeczywistości. Po dwóch godzinach zabawy spotkaliśmy się z przewodnikiem, który poprowadził nas szlakiem „Lalki” Bolesława Prusa. Spacerując Krakowskim Przedmieściem podziwialiśmy zabytkowe obiekty: Pałac Prezydencki, Pomnik Księcia Józefa Poniatowskiego, Kościół Sióstr Wizytek, Pomnik Adama Mickiewicza. Następnie udaliśmy się do  Zamku Królewskiego. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym. Po smacznym obiedzie zjedzonym na warszawskiej starówce powędrowaliśmy pod Kolumnę Zygmunta III Wazy, by stamtąd udać się na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika Archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Tuż obok niej położony jest pierwszy cmentarz w Warszawie. Następnie poszliśmy na tzw. „Górę Gnojną”. Dawniej znajdowało się tam wysypisko śmieci, które częściowo zabierała Wisła. Teraz z tego miejsca roztacza się piękny widok. Kolejnym punktem programu był Rynek Starego Miasta, na którym stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Idąc uliczkami tej części Warszawy, doszliśmy do Barbakanu. Spod baszty udaliśmy się na przystanek autobusowy, aby udać się do Muzeum Historii Żydów Polskich. W tym nowoczesnym muzeum historycznym poznaliśmy 1000 – letnią historię polskich Żydów. Ostatnim i jednym z najważniejszych punktów drugiego dnia przygody w Warszawie było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. To była niezwykle poruszająca lekcja historii. Po tak niezwykłych wrażeniach czas było na kolację, a po niej mała grupa chętnych uczniów udała się na wieczorne zwiedzanie starego miasta. Bardzo duże wrażenie zrobiły na nas iluminacje świetlne, dzięki którym stolica wygląda naprawdę czarująco. W drodze powrotnej do schroniska odwiedziliśmy Pomnik Małego Powstańca upamiętniający ofiarę dzieci, które walczyły i ginęły w Powstaniu Warszawskim latem 1944 roku. Emocjonujący dzień zakończył błogi sen.

Ostatniego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu udaliśmy się do Parlamentu Rzeczypospolitej. Wszyscy byli bardzo podekscytowani, ponieważ tego dnia w sejmie odbywało się głosowanie i mogliśmy zobaczyć wszystkich czołowych polityków naszego państwa. Po wizycie w sejmie udaliśmy się na dworzec, aby wyruszyć w drogę powrotną do Wejherowa, ale zanim odjechaliśmy udaliśmy się do galerii handlowej Złote Tarasy, by zrobić małe zakupy. Któż wraca z podróży bez suwenirów? Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Przeżyliśmy swoją przygodę w stolicy, a dzięki miłej i przyjaznej atmosferze poznane miejsca zostaną w naszej pamięci na zawsze. Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć, by podzielić się z Wami naszą radością. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.